Doktor jménem Pilates | 21 září 2018

Kdo by dnes neznal pilates, jedno z nejúčinnějších cvičení na posílení svalů celého těla a s tím spojené řešení bolestí zad, jako by snad ani nebyl. Jak to všechno ale vlastně začalo a kdo byl tím člověkem, který tomuto cvičení pomohl na svět?

Vynálezce Joseph Pilates

Jak již název napovídá, cvičení pilates dostalo jméno po svém „otci“, Němci Josephu Pilatesovi. Ten se narodil v roce 1880 poblíž Düsseldorfu a už odmala neměl lehký život. Často byl nemocný a trpěl různými bolestmi, a tak se již v brzkém věku odhodlal k pravidelnému cvičení, aby byl silný a zdravý. Zkoumal a zkoušel na sobě snad každý druh cvičení, který mohl (počínaje klasickými řecko-římskými cviky a gymnastikou přes jógu nebo tai-chi až po meditaci). K tomu se navíc věnoval pilnému studiu anatomie a pohybu zvířat.

V roce 1912 se rozhodl emigrovat do Británie, kde se stal profesionálním boxerem a mimo jiné učil sebeobraně detektivy samotného Scotland Yardu. Po vypuknutí první světové války byl Brity internován jako občan nepřátelského státu. Pilates si z toho ale nedělal těžkou hlavu a volný čas, který tak získal, věnoval vývoji nového přístupu ke cvičení, tedy k tomu, co dnes známe pod pojmem pilates. Během internace pracoval také jako zdravotní bratr v nemocnici, což mu dalo jedinečnou příležitost k tomu, začít experimentovat: k nemocničním lůžkům pacientů, kteří se sice ještě nemohli sami hýbat, ale již potřebovali začít procvičovat svaly, připevňoval soustavy pružin, které pacientům uvázaným na lůžko umožňovaly cvičit, aktivně zapojovat svaly, a tím urychlit proces léčby.

Pár let po konci první světové války, v roce 1923, se Pilates přestěhovat do Ameriky. V New Yorku si pak společně s manželkou a asistentkou v jedné osobě otevřel první studio zaměřené na cvičení pilates. Tato jedinečná metoda cvičení u veřejnosti okamžitě zabodovala a stala se hitem. Ale pozor, Pilates nebyl egoistický, jak by se někomu mohlo zdát, a své cvičení pojmenoval Controlology, teprve později se vžil název pilates.

pilates

A co na pilates říkají naše záda?

Pravidelné cvičení pilates je jednou z cest, jak bojovat s běžnou bolestí zad, většina cviků je totiž postavena na zapojování a posilování středu těla, čímž se zlepšuje držení těla. A právě správný postoj a aktivní střed těla jsou při řešení problémů s opakovanými bolestmi zad klíčové. A jaké že jsou ty největší výhody Pilatesova cvičení, které je už přes sto let staré?

  1. Vybudování pevného, silného a štíhlého těla
  2. Posílení ochablých svalů a protáhnutí těch zkrácených
  3. Zmírnění svalové dysbalance a vadného držení těla
  4. Zlepšení dýchání a podpora prokrvení a činnosti životně důležitých orgánů
  5. Zajištění celkové vnitřní rovnováhy a fyzické i psychické pohody, dodání nové energie a vitality

90denní výzva

Stáhněte si ebook s 90 dny aktivit pro zdravá záda.

Stáhnout

Sledujte nás na Facebooku

Facebook Pagelike Widget

pop-up

Na této stránce používáme analytické nástroje

Z důvodu vyhodnocování kvality obsahu a jeho dalšího šíření na této stránce používámé analytické nástroje služeb Google a Facebook. Prosíme tedo a váš souhlas s jejich užíváním. Úplné znení podmínek sběru údajů.