Správně chodit není jen tak! | 13 listopadu 2018

Myslíte si, že chození je zkrátka přirozená věc a nemůžete ji dělat špatně? Tak pozor, to se velice pletete. I při jedné z nejběžnějších činností, jíž chůze bezesporu je, se velice často dopouštíme spousty chyb, na které je třeba si dávat pozor a vyhýbat se jim. Jinak máme na opakované bolesti zad zaděláno. A které chyby to jsou?

Pozor na ramena

Mnoho z nás chodí celý život v napětí, ramena vůbec nenecháme odpočinout, a tím pádem se máme tendenci hrbit. Myslete na to, abyste měli ramena uvolněná, aby směřovala dozadu a dolů. Tím předejdete nejen hrbení se, ale tak časté bolesti „za krkem“.

Správný postoj

Na správný postoj si musíte dávat pozor, nejen když stojíte nebo sedíte, ale zejména tehdy, když jste v pohybu. Soustřeďte se na to, abyste vždy chodili s hlavou v prodloužení páteře, narovnanými zády a podsazenými hýžděmi. A jak poznat, že stojíte rovně, když se nevidíte v zrcadle? Zkuste tuhle jednoduchou pomůcku – soustřeďte se na to, abyste uši měli přímo nad rameny, ramena přímo nad boky a boky přesně nad koleny.

Nepředklánějte se

Soustřeďte se na to, abyste měli bradu skloněnou mírně dolů, ale pouze do neutrální pozice, určitě nechoďte s hlavou sklopenou. Zároveň myslete na to, abyste měli hlavu v prodloužení páteře a nepředkláněli se během chůze dopředu. Tím se vyhnete tomu, že vám postupem času začne růst hrb, a navíc tak ochráníte páteř před zbytečnými bolestmi.

chůze

Pozice rukou

Pokud zrovna nepotřebujete něco držet nebo nést v rukou, zkuste i je do pohybu zapojit. Jsou totiž důležitou součástí rovnovážného systému těla. Nejlépe pro své tělo uděláte, když budete mít při chůzi lokty ohnuté do 90 stupňů a budete s nimi při chůzi houpat podél těla synchronně s opačnou nohou.

Nechoďte přes špičky

Během chůze spousta z nás chybuje také tím, jak našlapuje. Správně byste měli došlápnout na patu (ale pozor, žádné dupání!), poté přenést váhu přes celé chodidlo a odrazit se prsty od země. Poslední částí chodidla, která se dotýká země, by měl být palec. Myslete také na to, abyste nechodili přes vnější nebo vnitřní hrany chodidel, ale vždy přes střed.

chůze

Správnou chůzí ke zdravému tělu

Správnou chůzí můžete dosáhnout mnoha benefitů, které vaše tělo určitě ocení. Zlepšíte si základní držení těla, zpevníte svaly, a dokonce funguje i jako skvělá prevence zvrtnutí kotníku. Navíc pravidelná chůze přispívá ke snížení rizika vzniku srdečních onemocnění, a dokonce i některých forem rakoviny. Zároveň pomáhá redukovat stres a zlepšuje dýchání. Stejně tak pozitivně působí na záda, pomáhá totiž bojovat proti opakovaným bolestem zad, a to včetně krční nebo pánevní oblasti. Tak proč to nezkusit?

90denní výzva

Stáhněte si ebook s 90 dny aktivit pro zdravá záda.

Stáhnout

Sledujte nás na Facebooku

Facebook Pagelike Widget

pop-up

Na této stránce používáme analytické nástroje

Z důvodu vyhodnocování kvality obsahu a jeho dalšího šíření na této stránce používámé analytické nástroje služeb Google a Facebook. Prosíme tedo a váš souhlas s jejich užíváním. Úplné znení podmínek sběru údajů.