5 tipů, jak na bolavá záda pro zatvrzelé zimní sportovce | 06 listopadu 2019

Milujete pohyb a sportu se nechcete vzdát ani v zimě? Lyžování, snowboarding, běžky nebo lední hokej na zamrzlém rybníce… Zní to skvěle, ale právě u těchto zimních sportů platí, že bychom měli být opatrní dvojnásob. Stačí totiž jeden špatný pohyb nebo jedno ofouknutí a záda dají o sobě okamžitě vědět. Přečtěte si naše tipy, jak se s náhlou bolestí vypořádat co nejrychleji a dostat se zpět do formy. 

Několik vrstev oblečení 

Pravidlo číslo jedna říká: dobře se obléknout. S nedostatkem oblečení totiž můžete prochladnout, s příliš mnoha vrstvami se zase zpotíte. Stačí pak jedno malé ofouknutí, a to může vést až k zablokovaným zádům. Při oblékání proto „vrstvěte“, ať můžete jednotlivé vrstvy oblečení v případě potřeby odkládat a nikdy nezapomeňte na dlouhé tričko nebo tílko, abyste nikdy neměli holá záda. 

Suché teplo

Pokud už k tomu dojde a vy se nemůžete pohnout, nespoléhejte na to, že bolest sama přejde. A v žádném případě se nesnažte blokádu rozhýbat, mohli byste si ještě víc ublížit. Pro organismus to může znamenat jen další stres a hrozí ještě větší zablokování. Místo toho si naordinujte klidový režim a suché teplo. Skvělým pomocníkem vám bude ledvinový pás nebo nahřívací polštářky. V žádném případě se nesnažte bolest léčit horkou vanou, hrozí, že vám záda ještě víc prochladnou a už se nenarovnáte. 

První pomoc 

Rychlá úleva, kterou známe všichni. Sáhneme po pilulce a doufáme, že bolest co nejrychleji odezní. Řešení to sice je a bolest opravdu poleví, myslete ale na to, že z dlouhodobého hlediska je to zátěž pro celý náš organismus. Léky proti bolesti totiž nepůsobí jen v místě bolesti, ale v celém těle a při déletrvajícím užívání zatěžují játra a mohou být příčinou problémů se žaludkem. Proto pokud vaše problémy se zády přetrvávají, neodkládejte návštěvu lékaře. Akutní problém totiž může přerůst v chronický a ten vyžaduje zásah odborníka. 

na záda dbejte i v zimě na horách

Zatejpujte se 

Kineziotaping je jednoduchá forma pomoci, která vám může také prospět. Barevné pásky umí překvapivě ulevit od bolesti, musí je ale aplikovat odborník. Ten podle specifikace vašich potíží pozná, kam přesně je umístit. Na těle vám tejpy vydrží několik dní a můžete s nimi i do sprchy. 

Vybavte se „béčkem“ 

Správná kombinace vitaminů B1, B6 a B12 zlepšuje metabolismus, má analgetický účinek a při dlouhodobém užívání (ne více jak šest měsíců) tak dokáže zmírnit bolest zad. Tyto vitaminy mají navíc schopnost zesílit účinek léků proti bolesti, zkrátit tak dobu jejich užívání a snížit jejich nežádoucí vedlejší účinky. Je ale důležité myslet na to, že je vitaminy třeba přijímat pouze ve formě léku. U toho si totiž, narozdíl od doplňků stravy, můžete být jisti tím, že má skutečně léčebné vlastnosti a obsah účinných látek je v nich garantován. 

Tip: Tyto požadavky splňuje například lék milgamma® N cps*, který díky svému vysokému a garantovanému obsahu těchto vitaminů při dlouhodobém užívání ve vysokých dávkách vyživuje a regeneruje poškozené nervy zad. 

* Lék na vnitřní použití. Pečlivě si přečtěte příbalovou informaci. O použití léku se poraďte s lékařem nebo lékárníkem.

90denní výzva

Stáhněte si ebook s 90 dny aktivit pro zdravá záda.

Stáhnout

Sledujte nás na Facebooku

Facebook Pagelike Widget